تغییرات مشخصات فنی سایپا شاهین دنده‌ای


مطالب پربیننده
نظرات بازدیدکنندگان (16)
  • image Hadi

    برای کسی که سوار خودروی بهتر نشده و از پراید و ساینا و کوییک یا ماشین های اسقاطی 10 سال عمر ایران خودرویی سوار شاهین بشه جز تمجید تجربه بهتری نداشته از ماشین دیگه که موعظه کنه جز اینکه همه داخلی ها رو بکوبه شاهینو بسازه!
    بزرگترین امتیاز یک خودرو قبل از همه چیز، پیشرانه اون هست بطوری که بر حسب سگمنتش هم بهینه کار کنه و هم تا جای ممکن کم استهلاک باشه، متاسفانه در مقایسه شاهین سایپا با حتی خودروهای میان رده ایران خودرویی میشه به این مورد اشاره کرد که اون سواری و راحتی که شما در مقایسه با بنجل های دیگر وطنی میان رده مثل رانا پلاس یا 207 دارید قطع به یقین با بالارده سایپا که شاهین باشه نخواهید داشت! میدونید چرا!؟ چون موتور پراید رو ورداری بهینش بکنی از M13 بشه M15 و بذاری تو تیبا و کوییک و ساینا و بعد همون پیشرانه رو توربو کنی بتپونی تو سگمنت سنگینتری مثل شاهین، اون موتوری که ذاتا برای یه خودروی بسیار قدیمی اقتصادی ساخته شده بود و صدای زیادی هم داشت اونم با 8 سوپاپ مسلمه که آرامش و لذت رانندگی رو باهاش تو این دروه زمونه نخواهی داشت. البته وقتی سوار چندتا خودروی بهتر شده باشی تفاوت رو میتونی قیاس کنی وگرنه بعد پراید و تیبا یا ماشین های اسقاطی 10 20 سال پیش ایران خودرو سوار شاهین بشی جز به به و چه چه چیزی نداری موعظه کنی اما اون کیفیت سواری و شتاب اولیه و ثانویه و کم استهلاکی و مخصوصا صدای ناچیز موتور رو تو یه خودروی دیگه ببینی محاله که شاهین از نظرت خودروی خوبی باشه. بزرگترین حسن و امتیاز شاهین قیافه و چهره جذاب و امروزی اون هست اما متاسفانه مهمترین چیزی که تو یه خودرو اولویت هست و اون پیشرانه هست رو شاهین نداره. ببین M15 توربو شده چی بوده که سایپا اومده سراغ اتمسفر طبیعی TU5 با پسوند شاهین پلاس! بعد بعضی از هموطنان تعصبی و کم آگاه تا دیروز سنگ موتور تیبایی شاهین رو به سینه میزدن و خدارو بنده نبودن، بعد از این میتونن یکم باآبروتر طرفداری TU5 رو بکنن! وای که چه درگ هایی با دنا و تارا و رانا میذاشتن تو پیج های طرفداریشون اونم کاملا بصورت از قبل هماهنگ شده و در این درگ همیشه شاهین اول بود خخخخخ
    یه مدت هم اگه اخبار رو دنبال میکردید پی میبردید که سایپا آویزون ایران خودرو بود برای EF7 که نداد بهش بعد پشت پرده تعاملاتی با هم انجام دادن و آخر سر به TU5 بسنده کردند تحت نام ME16 که همون موتور TU5 پلاس اصله که تفاوت زیادی با TU5 فاقد پلاس از نظر گشتاور و توان موتور نداره.
    بعضی ها هم عدم استقبال از شاهین رو با زمان ورود چندین سال پیش و عدم استقبال تندر مقایسه میکنن تندری که زمان ورودش به ایران موتورش با پژو TU5 و XU7 مقایسه میشد و موتور بشدت کم استهلاک و خوبی داشت نه مقایسه با الان که ایران خودرو موتور بهتری برای توربو داره با EF7 و اتمسفر طبیعی مثل TU5 بعد موتور پرایدی تیبایی روی شاهین رو با تندر بد ریختی که موتور بشدت خوبی برای ایران داشت K4M مقایسه میکنی!؟!

    • image بهی

      سلام
      خودم شاهین دارم و انواع خودروهای ایران خودرویی و سایپایی و سراتو رو داشتم. همه صحبت های شما درسته فقط اینو من اضافه می کنم که در شرایط فعلی بازار که امکان خرید خودروهای گرانتر دیگری وجود نداره شاهین گزینه مناسبی است. مهمترین نقطه قوتش موتور و کشش و گشتاور اون هست و اینکه نسبت به سایر موتورها ارجحیت داره. موتور پراید و تیبا و شاهین همگی استهلاک فوق العاده کمی دارند. قیمت قطعات پایین است. ضمنا اگر سوار نشدی لطفا سوار شو و بعدا نظر بده.
      نقطه قوت این خودرو موتورشه. گشتاور بالا در دور موتور پایین یعنی شتاب.اصلا این موتور قابل مقایسه با تیبا و tu5 نیست.ضمنا ۸ سوپاپ زمانی خوب نیست که توربو نباشه. مکش توربو جبران ۸ سوپاپ را کرده و صد البته اگر ۱۶ سوپاپ بودبهتر هم میشد.
      تنها نقطه ضعف این ماشین تو این رنج قیمتی پایین، بالا بودن صدای موتورش هست دقیقا مانند تیبا و ریو.
      والسلام

  • image Moji

    باسلام خدمت دوستان.
    میخوام بدون ملاحضه و بدون اغرار بتون بگم.
    من خودم شخصا دودل بودم نسبت به ماشین شاهین تا اینکه از دوست و فامیل پرس وجو کردم گفتن عالیه.
    خودم ثبت نام کردم و این ماشین گرفتم واقعا بهتون بگم حرفی واسه زدن نداره مخصوصا 401 ب بعد خیلی نرم و بی سروصدا ایمنی خوب و تو جاده خیلی مسلط هست من نمیخوام محصولات ایران خودرو رو زیرسوال ببرم و خرابش کنم ولی باید قبول کنیم شاهین طراحی بروزتری داره طراحی داخلیش شیک و جاداره سیستم صوتیش عالیه.واقعا من هم دنا هم تارا و هم 207 سوار شدم شاهین با تمام ماشینای داخلی متفاوت تره خودم گرفتمش و الان دارم و از داشتنش لذت میبرم.
    و این هایی ک بد ماشین رو میگن قطعا یا از ماشین سردر نمیارن یا قصد تخریب این ماشین رو دارن.امیدوارم از این اطلاعات ک در اختیار شما گذاشتم استفاده کرده باشید مخصوصا واسه کسایی ک قصد خرید این خودرو دارن و دو به شک هستن.
    یا حق

  • image سعید

    خیلی خنده داره همه کسانی ندارن ناراضی هستن و اونایی خریدن و استفاده میکنند راضی ، جالبه من از چند نفر که سوار شدن و چندین ماه استفاده کردن سوال کردم و با خیال راحت ثبت نام کردم

  • image امیر

    جالبه که هر کسی شاهین داره راضی هسته و کسانی که ندارن ناراضی ، خیلی جالبه

    • image سامان

      معمولا کسانی که مدل ۱۴۰۰ دارند ناراضی و کسانی که حدودا از تابستان ۱۴۰۱ به اینطرف خرید کردن بدلیل رفع عیب های شاهین راضی هستند.

  • image رامین

    شاهین رو همه جوره تستش کردم و باورم نمیشد ولی خدایی از پارس و دنا بهتر راه میره.مخصوصا توی سربالایی عالیه

  • image احسان

    شاهین نسبت به محصولات عصر یخبندان ایران خودرو مثل رانا و 206 و سمند واقعا ارزش خرید داره کافیه پشت فرمونش بشینید و رانندگی کنید. ایمنی، امکانات و زیبایی این خودرو در این رنج قیمت مثال زدنی هست.به شدت خریدش رو توصیه می کنم اگر توان خرید شما در محدوده محصولات اقتصادی هست.

  • image نوید

    خودروی شاهین میشه گفت بهترین خودزو داخلی هست واقعا ماشین خوبی من یه سال دارمش واقعا راضی هستم قبلا ۲۰۷.و دنا داشتم اصلاراضی نبودم یه سری دلال و افرادی که از روی نا اگاهی تبلیغات منفی میکنن فقط

  • image ali

    شاهین کیفیتش پایینو قیمتش خیلی بالاست

  • image مشتری زیان دیده از سایپا

    بعد طی مراحل 7 خوان رستم برای ثبت نام برای خودرو شاهین مدل G در سایت سایپا و همچنین بعد ثبت نام در قره کشی و بعد برنده شدن در قره کشی بیشتر از 60% وجه خودرو بی کیفیت شاهین را از مشتری آن هم با ضرب العجل 3- 4 روزه دریافت میکنند خودرو بی کیفیتی که قرار بعد 7- 8 ماه دیگر آن هم به قیمت روز تحویل مشتری بدهند ! این در حالی است که قیمت بازار آزاد پایین تر از قیمت خود شرکت میباشد ! پس این چه کاری که این شرکت ظالم با مشتری خود به راه انداخته و او را استثمار میکند تازه اگه هم انصراف بدهی بعد چندین ماه دیگر با اما و اگر به حساب مشتری برمیگرداند ! این چه کاری دیگر چرا مسئولین چنین اجازه ای به این شرکت ظالم میدهند ! و جلوی استثمار هر چه بیشتر مشتری را نمیگیرند

    • image نظری از زنجان

      سایپای بی لیاقت ! خودرو صفر تازه تحویل شده تیر ماه امسال به علت مشکل سیلند ترمز به تعمیر گاه برگشت خورد تازه زنگ زدن بیا خودرو را ببر قطعه را سفارش کردیم بعد حدود 2 هفته دیگر ارسال میکنند . الان یکماه خودرو صفر بخاطر یک قطعه تو پارکینگ بسر میبرد و ماهم دربه در و پیاده چرا خودرو قبل تحویل به مشتری کنترل نهایی درست و حسابی نمی شود تا مشتری سایپا زده به مشکل نیافتد و دربه در نشود مسولین چرا اینقدر بیخیال و بی توجه به مشکلات مشتری هستند حداقل کاری که میتوانند انجام بدهند جایگزینی فوری لوازم و تحویل آن به مشتری است نه اینکه دو سه هفته طول بکشد برای ارسال قطعه مورد نظر

  • image ایرانی

    چرا قیمت شرکتی این خودرو بی کیفیت به گفته مصرف کننده از قیمت بازار آزاد گران‌تر است ؟

    • image محمد

      شما پولش را جور کن بخر بعد ببین خیلی هم با کیفیت است نسبت به خودروهای داخلی

  • image محمد

    چرا مشخصات تو متن با جدول عکس متفاوته

نظر خود را بنویسید!